dijous, 25 de febrer del 2010

Reunió de l'AMPA el proper dilluns dia 1 de març

Us recordem que el proper dilluns dia 1 de març es durà a terme la reunió mensual de l'AMPA. Us esperem i us recordem que la vostra assistència és necessaria. A la reunió es parlarà fonamentalment dels següents punts:

1. LECTURA I APROVACIÓ SI ESCAU DE L'ACTA ANTERIOR

2. TROBADES 2010
- Rifa
- Taller
- Samarretes trobada 2010

3. ESTAT DE LES ACCIONS REIVINDICATIVES
- Logopèdia
- Barracó

4. INFORME DE LA JUNTA
- Xarrades mares i pares (Escola de pares)
- Col·laboració AMPA setmana cultural
- Taller dansetes i danses
- Adhesió proposta per la llibertat d´expressió, plataforma en defensa de l´ensenyament públic

5. PRECS I PREGUNTES

Us recordem que durant la reunió els nostres fills i filles es queden a cura d'una monitora

Tots amb el mestre sancionat de l'IES de Monfort


Desde la Plataforma per l'Ensenyament Públic ens han convidata a adherir-nos a les actuacions i mobilitzacions que van a dur-se a terme durant la sanció imposada al mestre de l'IES de Monfort, de 20 dies de inhabilitació en el càrrec. Ens animen a que el proper dilluns dia 1 ens concentrem als patis de les nostres escoles per solidaritzar-nos amb el mestre sancionat. Al mateix temps ens conviden a fer arribar a la Conselleria d'Educació la nostra disconformitat amb la sanció i la proposta de que revoque la mateixa. Per la llibertat d'expressió us esperem a tots i a totes

Fax enviat per l'AMPA a la directora general de régim econòmic

Conselleria d´ Educació i Ciència
Directora General de Règim econòmic
Sra. Mª José Vargas Molina
Josep Ricard Revert, president de l´ Associació de mares i pares del CEIP Carles Salvador, ubicat al carrer Poeta Altet, 19 de la ciutat de València, recollint les inquietuds, malestar i la indignació de les mares i pares del col·legi.

EXPOSA:
Durant els últims quatre anys, el CEIP Carles Salvador de la ciutat de València resta a l´ espera de la construcció d´ un aulari d´ infantil, l´ ampliació de l´ actual menjador, la construcció d´ un espai multiusos i d´ una zona coberta per a realitzar activitats d´ E.F.. Fa més de dos anys l´ administració educativa es va comprometre i ens va comunicar el reconeixement de la necessitat del Centre i la sol·licitud per part de la Direcció de Centres Docents de les actuacions a prendre a la nostra escola. Han passat tècnics i més tècnics, han fet mesures, projectes ... i continuem igual, trucades del president de l´ Associació (més de 20 fins a desembre de 2009), dos trucades del Sr. Alejandro Bañares al President de l´ AMPA, trucades del Director del Centre , reunions amb l´ anterior Director General de Règim Econòmic..(les darreres, el 28 maig 2009 i el 21 de desembre de 2010 amb el Sr. Armando Flores, on ens va ensenyar un projecte de les actuacions a prendre a la nostra escola.) Allò que es va encetar a l´ escola com “UN BARRACÓ PROVISIONAL”, ha passat a ser de forma continuada l´ aula d´ infantil de cinc anys, i ha quedat “ENQUISTAT” dins l´ infrastructura ordinària del Centre. Les mares i els pares de l´ alumnat de 4 anys,( que el proper curs tenen que anar al barracó), es negen a que els seus fills i filles estigen escolaritzats en un contenidor de persones, per això el 14 de novembre de 2010, vam lliurar al Sr. Alejandro Bañares i al Conseller d´ Educació, després d´ una Jornada reivindicativa, un manifest acompanyat de 1.500 signatures, on exigiem la construcció immediata del ja projectat aulari d´infantil, la sala multiusos, l´ ampliació del menjador i zona coberta per a Educació Física.

SOL·LICITA:
Poder ser rebuts per la Directora General de Règim Econòmic, lo més aviat possible.

València 24 de febrer de 2010

dilluns, 15 de febrer del 2010

Presentació Col·lectiu Benimaclet Viu



El proper dijous dia 18 de febrer a les 12 del migdia, en les dependències de l'Associació de veïns de Benimaclet, es farà la presentació oficial de la plataforma Benimaclet Viu. La idea de formar aquest col·lectiu sorgeix a partir de la necessitat d'organitzar les Trobades 2010, que com ja sabeu aquest any es duran a terme a Benimaclet. Durant l'acte es llegirà el manifest que ja es va publicar al bloc de Benimaclet Viu (teniu accés ràpid des de la zona d'enllaços del nostre bloc, tant del bloc Benimaclet Viu com de la pàgina de facebook). A la taula de representants del col·lectiu hi seràn alguns dels representants d'associacions que conformen el col·lectiu, entre ells trobarem a Josep Revert, president de l'AMPA Carles Salvador, que ens representarà a tots nosaltres. Esteu tots convidats a l'acte en l'avinguda Valladolid, 42, seu de l'Associació de veïns

Trobades 2010: rifa i taller de dansetes

Volem recordar-vos que la rifa de la Trobada 2010 es pot arreplegar fins el proper divendres dia 26 de febrer. El preu de la rifa són 4€ i tots els que la compren rebran una carpeta conmemorativa de la Trobada 2010.
També volem recordar-vos que podeu apuntar-se al taller de danses i dansetes fins el proper divendres dia 19 de febrer. Que l'activitat és tant per a fills com per a pares, encara que podeu apuntar sols als xiquets... o a vosaltres només!! El dimecres 24 de febrer es convocarà una reunió en el col·legi, a les 16:40 per a tots els que s'hi han apuntat. Encara esteu a temps!!! Animeu-se, que ho passarem molt bé i aprendrem les danses populars valencianes!!!

Foto muntatge Carnestoltes Reivindicatiu


Vicent Torres, el secretari de l'AMPA, ens ha fet arribar aquest foto muntatge amb diverses fotos del simbol de la pau amb el text reivindicatiu que vam proposar. Us animem a remetre al correu de l'AMPA les fotos que vau fer durant la desfilada per poder-les penjar aci al bloc

dilluns, 8 de febrer del 2010

Per un carnestoltes reivindicatiu

Aquesta és una de les propostes, per a que els nostres fills i filles, pugen reivindicar el dia del Carnestoltes les mancances de la nostra escola.


Altres propostes:
PAU, AMOR I MILLORS INSTAL·LACIONS.
PAU , AMOR i UNA ESCOLA EN CONDICIONS.
PAU, AMOR i UN AULARI MOLT RUMBOS.

Ja pugeu VOLUNTÀRIAMENT, preparar-li al vostre fill o filla el signe reivindicatiu.
I també disfressar-nos les mares i pares amb pancartes, enganxines...... és una festa pagana,crítica i reivindicativa i deixen-nos de monser.............

Ben cordialment

Ruta segura escoles de Benimaclet


Des de l'Associació de comenciants ens han remés el cartell de Ruta Segura, amb els logos de tots el col·legis de Benimaclet i que, segons ens han comunicat, es penjarà als comerços des de demà mateix.

Comunicat enviat a l'Associació de Comerciants, a l'Associació de Veïns i a l'associació Benimaclet viu

Benvolguts amics: president de l’Associació de comerciants de Benimaclet, José Andrés Gil i president de l’associació de veïns de Benimaclet, Antonio Pérez.
Com a representant de l’AMPA del CEIP Carles Salvador, i escoltant la veu UNÀNIME de l’Assemblea de la nostra Associació de mares i pares del passat dijous 4 de febrer, en el punt que feia referència a la "Ruta Segura", dins de la Trobada 2010 a Benimaclet.


Comunicar-vos la nostra indignació de com s’han dut a terme les coses. En primer lloc manifestar-vos que al mes de novembre en una reunió de "Benimaclet Viu" nosaltres com AMPA vam proposar ficar "escoles de Benimaclet", al costat dels logos de "Benimaclet viu", "Associació de veïns" i "Associació de comerciants".

A principis de desembre comencen a prendre cos les rutes, però tan sols la “Ruta segura” del Pare Català, des de la nostra Associació s’envia un correu electrònic demanant explicació sobre el fet, el 5 de desembre a les 00:10:09 rebem contestació de Q, aquesta resposta no és gens convincent per a nosaltres, doncs es parla de zona d’influència del Carles i del Benimaclet. Tots sabem que la zona de les escoles de Benimaclet és la 14 (des de l’Avinguda de Catalunya, passant per Primat Reig, Alfahuir, fins al terme d’Alboraia).

En aquest correu gens aclaridor, se’ns comenta que els comerciants tenen presa pel tema de la campanya de Nadal, de manca d’informació..........agilitzar la qüestió.................. en fi.

Resultat: avui dilluns 8 de febrer (dos mesos després), donem una volteta per eixa famosa zona d’influència del Carles Salvador, i ens trobem lo següent:

- Canada House ( C/ Emili Baró nº 67), ruta del Pare Català.

- Redfarmacia (Emili Baró nº 60), sense cartell ruta i no saben res.

- Viajes Ibéria (C/ Emili Baró nª61), sense cartell.

- Cristaleria Baró (Emilio Baró nº 61), amb ruta del Pare Català.

- Libreria – Papeleria Pasqui ( C/ Salvador Almenar nº2) no saben res.

- Loterias y apuestas.. (C/ Emilio Baró 57) no saben res.

- Ferreteria Jorquera (C/ Emilio Baró 57), no saben res.

- Òptica Insa ( C/ Emilio Baró 49) amb ruta del Pare Català.

- Pinturas Jusan ( C/ Emilio Baró 45) amb ruta del Pare Català.

- Tintoreria Isabel ( C/ Albocàsser 2) amb ruta del Pare Català.

- Tarteria Isa (C/ Dolors Marqués 30) no en saben res.

- Carnisseria Andrés ( C/ Albocàsser 2), no en saben res.

- Farmacia Rausell-Regaño (Poeta Altet 13) no en saben res.

- Sabateria Angelets ( C/ Reverend José Mª Pinazo) no res

- Eme o Eme ( C/ Dolors Marques 28), amb ruta del Pare Català.

- Alba i Alba ( Torreta de Miramar 5), amb ruta del Pare Català.

I no en fiquem més per a no fer la llista més llarga.

Incomprensiblement, hi han comerços que estan a menys de 40 metres del CEIP Carles Salvador, esperem que siguen comerços d’influència del Carles Salvador .

Per tot l’exposat, decidim no acudir a les reunions de “Benimaclet viu” fins que els nostres fills i filles, tinguen com la resta “la Ruta Segura d’escoles de Benimaclet”.

Atentament us saluda

La Junta de l’AMPA

A València a 8 de febrer de 2010

ACTA ASSEMBLEA ORDINÀRIA DEL DIA 4 DE FEBRER DE 2010

A les 16:45 hores del dia quatre de febrer de 2010 es va iniciar l’assemblea ordinària de l’AMPA del CEIP Carles Salvador de València corresponent al mes en curs, d’acord amb el següent

ORDRE DEL DIA

1.- Lectura i aprovació, si escau, de l´acta anterior.
2.- Informe mobilitzacions.
2.1.- Barracó.
2.2.- Logopèdia.
3.- Informe Consell Escolar.
4.- Trobada 2010.
5.- Informe FAPA-València (Assemblea general extraordinària de l´1 de febrer).
6.- Precs i preguntes.

1.- En primer lloc, els assistents aproven sense esmenes l’acta de la reunió del dia 11 de gener de 2010.
2.- El segon punt de l’ordre del dia fa referència a dos problemes de solució pendent: el barracó i el nomenament del logopeda.

2.1.- Pel que fa al barracó d’Educació Infantil, havent constatat que a dia d’avui les dades de què disposem són les mateixes que coneixíem al mes de gener, i després d’un breu intercanvi d’opinions sobre la conveniència d’iniciar en aquests moments noves mobilitzacions conduents a l’acceleració del procés de construcció del nou aulari, hom acorda d’ajornar qualsevol nova iniciativa fins al moment que el Centre obtinga noves informacions provinents de l’Administració, previsiblement durant la segona quinzena d’aquest mes.

2.2.- En relació a la qüestió del logopeda hom assenyala en primer lloc que la Conselleria d’Hisenda continua sense donar el vist-i-plau al nomenament corresponent. D’altra banda, com a conseqüència de l’estat actual de coses, els alumnes de 1r curs d’Educació Infantil susceptibles de necessitar una intervenció continuen sense ser atesos, per tal com ni tan sols han estat diagnosticats a aquestes alçades de curs. A hores d’ara, l’escola compta tan sols amb els serveis a horari parcial d’una mestra d’audició i llenguatge, que atén exclusivament els casos més necessaris d’aquells alumnes que ja havia diagnosticat en cursos anteriors. Fins ara, l’AMPA ha dut a terme totes les gestions que eren al seu abast per donar solució a aquest problema tan important, la darrera de les quals va consistir a lliurar un escrit adreçat al Sr. Director General d’Ordenació i Centres Docents amb data de 27 de gener. D’altra banda es constata una vegada més que la continuïtat d’aquest servei de cara al curs vinent depén de la sol·licitud de recursos personals complementaris d’educació especial que s’ha de cursar previsiblement abans que finalitze el mes de març. Això incrementa notablement la urgència de les diagnosis pendents, ja que les dades referides a l’alumnat matriculat en el curs actual seran requerides en l’esmentada sol·licitud. Per aquesta raó, es proposa concertar una reunió amb el cap de servei de necessitats educatives especials tan aviat com siga possible, en la qual caldria plantejar possibles alternatives a la situació actual, tot centrant els esforços en la diagnosi dels casos pendents.

3.- Tot seguit es transmeten a l’assemblea les informacions corresponents al Consell Escolar celebrat el dia 03/02/10.
Pel que fa a la qüestió de la festa de Nadal, els representants dels pares, tal com s’havia acordat en l’assemblea del dia 11/01/10, van proposar la revitalització de la comissió d’activitats per tal de promoure la renovació dels continguts de la festa, i alhora, van suggerir la possibilitat de traslladar la festa a la vesprada del dia anterior o bé de canviar-ne l’horari per fer-la a les 15:30 h. de l’últim dia de classe. Aquestes propostes van ser preses en consideració per part del Consell Escolar de cara al proper curs.
Els representants de l’AMPA van referir-se durant el Consell Escolar a la proposta feta unes setmanes abans en el sentit de posar en relació la celebració del Dia de la Pau amb la catàstrofe esdevinguda a Haití per tal de dotar aquella celebració d’un contingut real d’una estremidora actualitat, proposta que llavors va ser desestimada. Tanmateix, incidint en aquesta mateixa línia d’actuació, també es va proposar al Consell Escolar que es considere la possibilitat de fer un mural commemoratiu de la Trobada 2010 per part dels alumnes, petició que va ser acceptada amb l’única objecció que els alumnes de sisè curs fan cada any al col·legi un mural de comiat de tema lliure, raó per la qual cadrà veure si és possible de fer encaixar les dues activitats. Per concloure aquest punt, s’informa els assistents a l’assemblea que la recaptació total de la campanya d’ajuda a Haití, malgrat haver quedat deslligada d’un context pedagògic, ha estat de 526’65 €.
Pel que fa a la proposta de rebaixar des dels 3’05m actuals fins a 2’60 m l’alçada de les cistelles de bàsquet per tal d’adaptar-les a les necessitats dels alumnes de l’escola, d’edats compreses entre els 3 i els 11 anys, el Consell Escolar va acordar de tramitar-ne la sol·licitud corresponent a l’Ajuntament. D’altra banda, tenint en compte que sembla probable un retard considerable en la resposta de l’Administració Local, l’assemblea discuteix la viabilitat de dur a terme el projecte abans de rebre la conformitat de l’Ajuntament. En aquest sentit, es posen de manifest dubtes en relació a assumptes diversos com ara la conveniència de rebaixar l’alçada de les quatre cistelles o, sobretot, l’abast de la responsabilitat civil. Conseqüentment, l’assemblea determina subordinar qualsevol acció en aquest sentit a l’obtenció d’una resposta per part de l’Ajuntament en un termini raonable.
Una altra qüestió tractada al Consell Escolar va ser la festa de Carnestoltes. Els representants dels pares van manifestar-hi opinions en el sentit que semblava preferible la celebració de la festa tal com es feia fins al curs 07/08, amb la plena incardinació dels continguts en la programació pedagògica, davant de l’opció actual, en què el reflex de la festa en el context de l’aula s’hi ha vist considerament reduït. Davant d’això, els representants dels mestres al Consell Escolar oposaren que un major aprofundiment del treball relacionat amb el Carnestoltes repercutiria negativament en l’acompliment de la programació.
D’altra banda, en relació a la festa de Carnestoltes, l’AMPA proposa encetar la campanya “PAU, AMOR I UN AULARI NOU”. En aquest punt alguns membres de l’AMPA opinen que pot haver-hi pares que discrepen de dotar la festa d’un contingut reivindicatiu, tenint en compte que es tracta d’una celebració escolar. Altres assistents, en canvi, entenen que una reivindicació d’aquesta naturalesa hauria de ser universal. Finalment, el president puntualitza que aquesta proposta té, com és natural, un caràcter absolutament voluntari, de tal manera que es deixa a la lliure elecció de cadascú la decisió d’afegir-s’hi o de mantenir-se’n al marge.

4.- Després l’assemblea tracta el punt de l’ordre del dia relacionat amb la Trobada 2010. En aquest sentit, s’assenyala que aquest any s’ha optat per repartir les paperetes de la rifa en mà, sense ajornar-ne el pagament, tenint en compte que els precedents de la loteria de Nadal no auguraven un balanç final satisfactori. Fins a la data, s’han venut les paperetes corresponents a 43 famílies, amb un total de 179 €. Les paperetes podran continuar venent-se fins a l’11 de febrer. Pel que fa a la qüestió de les dansetes, s’ha repartit una circular entre els alumnes perquè s’hi apunten. A l’assemblea, s’assenyala que poden apuntar-se els alumnes encara que no puguen quedar-se fins a l’hora de finalització de l’activitat per qüestions de compatibilitat amb altres extraescolars. En relació a la qüestió de la Ruta Segura, s’informa que el barri és ple de comerços exhibint cartells de la Ruta que es refereixen exclusivament al CEIP Pare Català. En aquest sentit, es proposa enviar una carta al president de l’Associació de Veïns i a l’Associació de Comerciants de Benimaclet exigint una Ruta Segura per a la nostra escola. En el cas de no obtenir una resposta favorable, es proposa abandonar l’associació Benimaclet Viu.
5.- Tot seguit, en relació a l’Assemblea General Extraordinària de FAPA-València celebrada el dia 1 de febrer, el president informa sobre el desenvolupament caòtic que va tenir, allunyat de les formes elementals de civilitat i molt per sota dels estàndards de qualitat democràtica exigibles en la nostra societat. La gran quantitat de problemes interns va arrossegar dita assemblea a extrems grotescos. En aquest context, els representants del CEIP Carles Salvador van intentar retirar la candidatura que havien presentat per a la Comissió de Coordinació, però aquest intent no tan sols va resultar infructuós, sinó que aquesta candidatura va ser transformada inopinadament i sense cap mena de justificació en una candidatura a la presidència de l’organisme, que fou votada i, com a resultat de la votació duta a terme, elegida per majoria absoluta (36 vots, davant dels 14 d’una altra candidatura). Davant d’aquest seguit de fets lamentables, el president de l’AMPA llegeix davant l’assemblea un escrit de renúncia a la presidència de FAPA-València, que rep el suport unànime dels assistents.
6.- Finalment, a les 18:25 h es clou la sessió sense que hi haja cap intervenció en l’apartat de precs i preguntes. D’altra banda, queda pendent la concreció de la data de la següent assemblea.

El secretari Vist-i-plau El president

divendres, 5 de febrer del 2010

Recaptació per Haití


El passat 4 de febrer es va realitzar la recollida dels diners que s'han anat recollint a la vidriola que es va ficar a consergeria. Xiquets i xiquetes de cinqué i sisé van fer el recompte de la quantitat total, que va ser de 526,65€, als quals l'AMPA va afegir 50€ per arribar a la quantitat de 576,65€ que es van entregar a Unicef. Des de Unicef ens han enviat un correu electrònic per agrair-nos el donatiu. Encara que la quantitat que hem donat és modesta, esperem que haja servit als nostres fills de presa de contacte amb la realitat que els envolta i que siga l'inici d'un camí que els porte a ser més solidaris i altruistes. Perquè pensem que aquest valors són molt important volem acompanyar-los en aquest camí, que esperem estiga ple de petjades.

dimarts, 2 de febrer del 2010

Reunió de l'AMPA ajornada al dia 4

La reunió de l'AMPA estava prevista per al proper dimecres 3 de febrer, però per problemes de calendari, ja que coincideix amb la reunió del Consell escolar, l'hem hagut d'ajornar per al dia 4 de febrer, dijous. Us conviden a la reunió, en la qual parlarem dels següents punts,

ORDRE DEL DIA:
1.- Lectura i aprovació, si escau,de l´acta anterior.
2.- Informe mobilitzacions. (barracó i logopèdia).
3.- Informe Consell escolar.
4.- Trobades (rifa, dansetes, reunió al Carles Salvador del 19 de gener).
5.- Informe FAPA-València (Assemblea general extraordinaria de l´1 de febrer).
6.- Precs i preguntes.

Perdoneu les molèsties del canvi de dia i recordeu que els xiquets es queden a cura d'una monitora mentre esteu a la reunió.

Nosaltres som de l'AMPA

La meva foto
No sóc jo ni eres tu. Som moltes i molts i volem ser tots. Véns?. Vine a l'AMPA del Carles Salvador: L'art de formar part.